Π.Ε. Καρδίτσας – Ε65: Υπογράφτηκε η σύμβαση 42 εκ.

Καρδίτσα - Δέλτα μακέτα

Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο 6 χιλιομέτρων

Υπογράφτηκε την Δευτέρα στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας η σύμβαση κατασκευής του μεγάλου οδικού έργου Καρδίτσα – ΔΕΛΤΑ (Ε65), συνολικού προϋπολογισμού 42 εκ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η αθηναϊκή εταιρεία P.& C. DEVELOPMENT S.A.γνωστή στη Θεσσαλία και από την κατασκευή της λίμνης Κάρλα, τη συμμετοχή σε έργα του Αχιλλοπούλειου νοσοκομείου Βόλου κ.λ.π.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο 6 χιλιομέτρων, με 17 περίπου μέτρα πλάτος ο οποίος θα έχει διαχωριστική νησίδα, ενώ προβλέπονται και συγκοινωνιακοί κόμβοι.

Ο νέος άξονας αλλάζει ριζικά την εικόνα της εισόδου της Καρδίτσας η οποία γίνεται πιο ασφαλής πλέον για τους οδηγούς.

Τα σχετικά έγγραφα υπέγραψαν ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και οι εκπρόσωποι της Αναδόχου Εταιρίας, παρουσία του αντιπεριφερειάρχη  Κωστή Νούσιου, του θεματικού αντιπεριφερειάρχη κοινωνικής πρόνοιας Νίκου Καραγιάννη, του δημάρχου Καρδίτσας  Βασίλη Τσιάκου και της περιφερειακής συμβούλου Λίας Ρογκανάκη.

Τοποθέτηση Αγοραστού

Στην τοποθέτησή του ο κ. Αγοραστός επισήμανε ότι «ο νέος δρόμος αλλάζει την αρχιτεκτονική του τοπίου στην είσοδο της πόλης μας. Είναι το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στη Θεσσαλία σε ότι αφορά αστικό ιστό. Κατασκευάζονται συνολικά 6 χιλιόμετρα κύριας οδικής αρτηρίας διπλής κατεύθυνσης και 6,5 χιλιόμετρα παράπλευρο δίκτυο, το οποίο έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι υφιστάμενες επιχειρήσεις. Επίσης, θα υπάρχουν και τέσσερις κυκλικοί κόμβοι (με Αγίους Θεοδώρους, Σταυρό) και στη Μέλισσα θα γίνουν φωτεινοί σηματοδότες.

Σχετικά με το μείζον ζήτημα των απαλλοτριώσεων όπου υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες, ο περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι το έργο θα δώσει 8,5 εκατ. Ευρώ στους δικαιούχους.

.«Εδώ και εννέα μήνες ήμασταν έτοιμοι να υπογράψουμε τη σύμβαση καθώς οι διαδικασίες της μελέτης και της δημοπράτησης του έργου είχαν τελειώσει γρήγορα χάρη στην άριστη δουλειά των τεχνικών υπηρεσιών και τους ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό. Όμως η νομοθεσία για τις απαλλοτριώσεις και η πανδημία του νέου κορωνοϊού έφεραν καθυστερήσεις. Παράλληλα, υπήρξαν και αντιθέσεις από ιδιοκτήτες», είπε ο περιφερειάρχης για να δηλώσει αμέσως με έμφαση: «Το έργο θα γίνει διότι αφορά τους πολλούς και όχι τους λίγους. Οι ιδιοκτήτες δεν θα χάσουν, αντίθετα λόγω του νέου δρόμου οι αξίες των ιδιοκτησιών τους αυξάνονται 200%!». 

Από την πλευρά του ο κ. Νούσιος εκθείασε την ισχυρή πολιτική βούληση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας για την κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου που όπως τόνισε θα αλλάξει ριζικά την εικόνα της Καρδίτσας.

Τοποθέτηση Τσιάκου

Στη συνέχεια ο κ. Τσιάκος επισήμανε ότι η Καρδίτσα αποκτά μια σύγχρονη είσοδο η οποία σε συνδυασμό και με την ολοκλήρωση του περιφερειακού της δακτυλίου, αναβαθμίζεται κυκλοφοριακά.

Ο κ. Τσιάκος ευχαρίστησε την περιφέρεια Θεσσαλίας για την υλοποίηση του έργου και «τον περιφερειάρχη για την αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα που χειρίστηκε όλα τα ζητήματα που προέκυψαν μέχρι να φτάσουμε στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής».

Τέλος ο εκπρόσωπος της Αναδόχου Εταιρείας «P.& C. DEVELOPMENT» κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος δήλωσε πως υπάρχει μεγάλη εμπειρία από αντίστοιχα έργα που εκτέλεσε σε όλη την Ελλάδα και ότι είναι έτοιμη από κάθε άποψη για να ξεκινήσει τις παρεμβάσεις μόλις διευθετηθούν οι τελευταίες εκκρεμότητες σε συνεργασία με τις περιφερειακές υπηρεσίες.

Επίσης, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως την πορεία του έργου θα παρακολουθούν Καρδιτσιώτες τεχνικοί συνεργάτες, ενώ υπάρχει η πρόθεση να χρησιμοποιηθούν προσωπικό και μηχανήματα από το Νομό μας.

Η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου Καρδίτσα – ΔΕΛΤΑ (Ε65) είναι τρία χρόνια.

Τεχνική περιγραφή έργου

.Η περιοχή του έργου ανήκει στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Θεσσαλίας και στο Νομό Καρδίτσας. Το οδικό έργο (Βελτίωση Ε.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας Τμήμα Δέλτα -Καρδίτσα), σύμφωνα με το Πρόγραμμα Καλλικράτης ανήκει στο Δήμο Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το εν λόγω οδικό τμήμα αποτελεί το τμήμα της Ε.Ο. αρ. 30 και συγχρόνως τμήμα του άξονα που συνδέει τους νομούς Καρδίτσας – Λάρισας μετά το όριο του Σχεδίου Πόλης της Καρδίτσας όπου υπάρχει σημαντική ανάπτυξη δραστηριοτήτων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα. Το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας είναι η βελτίωση τμήματος του οδικού άξονα της Ε.Ο.30 από τον κόμβο του Δέλτα (Α/Κ Καρδίτσας της Ε65) μέχρι τον κόμβο Αθηνών (συμβολή του άξονα Καρδίτσα-Λάρισα με τον περιφερειακό Καρδίτσας).

Συνοπτικά το αντικείμενο της εργολαβίας είναι :

-Η κατασκευή της διαπλάτυνσης του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως τον κόμβο Αθηνών συνολικού μήκους 6.0Κm, με συνολικού πλάτος 17,70m, με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας στον άξονα της αρτηρίας καθώς και την προσαρμογή της κύριας αρτηρίας και των παράπλευρων οδών στον Α/Κ Καρδίτσας της Ε65 (Δέλτα Καρδίτσας).

-Η κατασκευή παραπλεύρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν της αρτηρίας.

Διπλής κατεύθυνσης διατομής τύπου ε2 1+1 λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους 6,5m ( 3,25m x 2 ) αλλά και μονόδρομοι με πλάτος 5,5m (3,5m λωρίδα κυκλοφορίας + 2.0m στάθμευση) με πεζοδρόμια στα εξωτερικά άκρα των παράπλευρων. Επίσης από την μία πλευρά κατά μήκος της αρτηρίας κατασκευάζεται αμφίδρομος ποδηλατοδρόμος με επέκταση της διατομής του ενός πεζοδρομίου.

Επίσης κατασκευάζεται και κάθετο Δίκτυο-Τοπικές οδοί.

Το κάθετο δίκτυο διαμορφώνεται με διατομή τύπου ε2 όταν είναι υπεραστικό και όταν είναι αστικού τύπου με διατομή πλάτους 7,0m. Οι τοπικές οδοί με διατομή τύπου ζ2 ή η2 ανάλογα με την λειτουργία τους και το πλάτος της υφιστάμενης οδού που βελτιώνουν ή συνδέονται.

– Η κατασκευή κόμβων

Το έργο ξεκινάει από τον υφιστάμενο κόμβο των κλάδων του Α.Κ. Καρδίτσας με την Ε. Ο. 30. Ο κόμβος αυτός κατασκευάστηκε πρόσφατα και είναι μορφής κυκλικής πλατείας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Οι κόμβοι της κυρίας οδού είναι κυρίως μορφής κυκλικής πλατείας και είναι :

Ο Ι.Κ. Αγίων Θεοδώρων μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 0+610

Τον Ι.Κ. Προδρόμου μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 3+190

Τον Ι.Κ. Σταυρού μορφής Κυκλικής Πλατείας τρισκέλη περί την Χ.Θ. 3+510

Τον Ι.Κ. Μέλισσας – Σταυρού μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 5+080

Τον Ι.Κ. Μέλισσας ο οποίος διαμορφώνεται ως σηματοδοτούμενη διασταύρωση

Ο κόμβος Μέλισσας σχεδιάζεται ως σηματοδοτούμενος τετρασκελής δεδομένου ότι είναι επάλληλος με τον σηματοδοτούμενο κόμβο Αθηνών

 Υδραυλικά –τεχνικά έργα

Στο υπό μελέτη οδικό τμήμα υπάρχουν δύο μεγάλα τεχνικά έργα: επέκταση της Γέφυρας «Καλέντζη» (περί την Χ.Θ. 5+210) και της Γέφυρα «Λείψιμου» (περί τη Χ.Θ. 0+910). Επίσης υπάρχουν οχετοί οι οποίοι. Εξυπηρετούν την διέλευση αποστραγγιστικών τάφρων και αρδευτικών καναλιών κάτω από το σώμα της οδού, Ο μεγαλύτερος οχετός ανοίγματος 6,00m τοποθετείται περί την Χ.Θ. 2+570 και γεφυρώνει την τάφρο 2.Τ. Επεκτάσεις ή και νέες κατασκευές οχετών θα απαιτηθούν τόσο στην κύρια οδό όσο και στο δευτερεύον δίκτυο

Σήμανση –ασφάλιση οδού

Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο. Η ασφάλιση του έργου επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση Σ.Α.Ο. Συγκεκριμένα, θα τοποθετηθεί αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο στον άξονα της αρτηρίας για τον διαχωρισμό των κινήσεών της και μονόπλευρα πλευρικά μεταλλικά στηθαία κατά μήκος της κύριας αρτηρίας και του παράπλευρου δικτύου και τέλος θα γίνει χρήση συστημάτων απορρόφησης ενέργειας πρόσκρουσης (Σ.Α.Ε.Π.) τύπου επαναφοράς κλάσεως 100 (R) κατά την εγκεκριμένη μελέτη.

Ηλεκτροφωτισμός

Στο έργο θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλο το μήκος του. Ο σχεδιασμός του συστήματος ηλεκτροφωτισμού του έργου θα είναι για εγκατάσταση συνεχούς ηλεκτροφωτισμού. Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως: Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας – έως και 85%, Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους, Μεγάλη διάρκεια ζωής,  μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση, Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φώς, με θερμοκρασία χρώματος 4.000Κ

Υφιστάμενη κατάσταση

.Η υπάρχουσα οδός, παρουσιάζει πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα) καθώς αποτελεί τμήμα του Εθνικού Οδικού Δικτύου αλλά και του Διεθνούς. Ο ιδιαίτερα αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής σε τμήματα του εξεταζόμενου οδικού τμήματος, απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.

Προβλήματα που θα επιλυθούν με το έργο

Με την κατασκευή του εν λόγω έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής και συγκεκριμένα:

-Με την κατάργηση των σηματοδοτούμενων κόμβων και τη διαμόρφωση – κατασκευή του κυκλικών (Roundabout) επιτυγχάνονται, χωρίς καθυστερήσεις, οι διαμπερείς κινήσεις επί της Εθνικής Οδού καθώς και η ασφαλής, άνετη εγκάρσια κίνηση οχημάτων και υπάρχει δυνατότητα αναστροφής.

-Με την κατασκευή παράπλευρων οδών κατεύθυνσης εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια, αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω κόμβων και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση.

-Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.

-Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα. Κατ αυτόν τον τρόπο, θα αποτελέσει οδική σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.

-Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς, των ρύπων και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Z.H. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Φώτη Καραγιάννη karditsalive.net)

Δείτε επίσης

Το 2021 η τυχερή χρονιά για τον αυτοκινητόδρομο Ε65

Στην ίδια κατηγορία