Τρίκαλα: Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας

Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας

Στα Τρίκαλα βρίσκεται η πανέμορφη κεντρική σιδερένια πεζογέφυρα η οποία έχει μεγάλη ιστορία και αποτελεί αυτή ένα από τα αξιοθέατα της πόλης, και καθημερινά συγκεντρώνει πλήθος ατόμων.

Στη γέφυρα συγκεντρώνεται πολύς κόσμος είτε για να φωτογραφηθεί είτε για να την δει, επιπλέον, αποτελεί και σημείο συνάντησης για πολλούς κατοίκους και όχι μόνο.


Δείτε εδώ το βίντεο με τα Τρίκαλα:

Η στολισμένη πόλη των Τρικάλων- π Πηγή: tv10.gr

Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας


Τρίκαλα: Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας- Πηγή:proinos logos

Η κεντρική πεζογέφυρα του Ληθαίου ποταμού στα Τρίκαλα, κατασκευάστηκε στα τέλη του 1888 από Γάλλους μηχανικούς, και είναι βασισμένη σε σχέδια γεφυρών που βρίσκονται στον Σηκουάνα, της οποίας τα μεταλλικά στοιχεία μεταφέρθηκαν από τη Γαλλία.

Παλιά η χρησιμότητα της γέφυρας αυτής ήταν για να ενώνει την νέα πόλη με την παλιά, και αποτελούσε τον ”συνδετικό κρίκο” της πόλης.


Τρίκαλα: Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας

Για την τότε εποχή η γέφυρα αυτή αποτελούσε μεγαλούργημα και κομψοτέχνημα και υποδήλωνε την κυριαρχία του σιδήρου ως κατάλληλου, ισχυρού, κομψού, ελατού και όλκιμου υλικού στις δομικές κατασκευές και θα μπορούσε να ειπωθεί με αρκετή πειθώ ότι αποτέλεσε τον προπομπό τεχνικών εξελίξεων στον ευρωπαϊκό χώρο κατ’ αναλογία, εικόνα και ομοίωση για τη γέφυρα του Αλεξάνδρου ΙΙΙ στο Παρίσι και τον ιδεολογικό συμβολισμό της νέας εποχής με τον πύργο του Eiffel (1889), γράφει στο ηλεκτρονικό βιβλίο του «Η εργοτεχνική ιστορία των Τρικάλων 1881-2010» ο συνταξιούχος δημομηχανικός Κώστας Κατσαρός, και προσθέτει επίσης ότι:

«Τα σιδηρά πλαίσια της γέφυρας κατασκευάστηκαν σε εργοστάσιο της Γαλλίας και μεταφέρθηκαν στα Τρίκαλα από το λιμάνι του Βόλου, προφανώς μέσω της νέας τότε σιδηροδρομικής γραμμής, τοποθετήθηκαν και συναρμολογήθηκαν, επί τόπου του έργου, εξ ολοκλήρου από ειδικευμένους Γάλλους τεχνικούς. Το γεγονός αυτό και μόνο δείχνει τις προοπτικές που διανοίγονταν τότε για την πόλη μας και την περιοχή μας. Και η πόλη μας και η περιοχή μας, με την εξέλιξη που παρουσίασε, δεν τις διέψευσε. Η γέφυρα είναι και σήμερα κομψοτέχνημα ο δε χρόνος της προσδίδει μείζονα ιστορικότητα και μεγαλοπρέπεια».

Το 1941 η γέφυρα γλίτωσε από την ανατίναξη που επιχείρησαν τα υποχωρούν τα βρετανικά στρατεύματα.


Τρίκαλα: Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας- Πηγή:trikalacity.gr

To 1996 ύστερα από 110 χρόνια η Ελληνικό κράτος κήρυξε τη γέφυρα ιστορικό διατηρητέο μνημείο, με αφορμή το βιβλίο του κ. Κατσαρού, όπου αναφέρει πως

«ότι αποτελεί αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μεταλλικής γέφυρας του τέλους του περασμένου αιώνα στην περιοχή, απαραίτητο για την μελέτη της ιστορίας και της εξέλιξης της Βιομηχανικής Αρχιτεκτονικής, επίσης δε, είναι σημαντικό σημείο αναφοράς άμεσα συνδεδεμένο με τις μνήμες των κατοίκων της περιοχής.»

Ο ίδιος επίσης, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα εξής:

«Ο δήμος Τρικκαίων το 1998 πεζοδρόμησε τη γέφυρα, συντήρησε και ανέδειξε το μνημείο έγινε το πέρασμα, στάση, με εξαιρετική θέα το ποτάμι με τους καταρράκτες και την πεζογέφυρα του Ασκληπιού, όπου το ορειχάλκινο άγαλμά του, πρώτου γιατρού της ανθρωπότητας που γεννήθηκε στα Τρίκαλα (Τρίκκη) το 1247 π.Χ.».


Η ιστορία της κεντρικής σιδερένιας πεζογέφυρας- Πηγή:tovima.gr

Πηγή: news247.gr ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης:

150 νέα δέντρα ομορφαίνουν τον Ληθαίο ποταμό

Βρείτε το TV10.gr στο Google News! Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.tv10.gr

Ακολουθήστε το TV10.gr  στο Facebookκαι μάθετε πρώτοι όλα τα νέα.

Ακολουθήστε το TV10.gr στο  Instagram και δείτε τις καλύτερες φωτογραφίες από τα Τρίκαλα, τη Θεσσαλία αλλά και από όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το TV10.gr στο Τwitter μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Facebook
Twitter
Email
Sponsored