Αλκοόλ και θερμίδες

Αλκοόλ και θερμίδες

Η διαιτολόγος Ελευθερία Μπουντούρη μας δίνει χρήσιμες συμβουλές

Η  Τρικαλινή διαιτολόγος-διατροφολόγος Ελευθερία Μπουντούρη μας δίνει χρήσιμες συμβουλές σχετικά με το αλκοόλ και τις θερμίδες

Δεν είναι μυστικό ότι τα αλκοολούχα ποτά μπορούν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Ακόμη και αυτά που δεν συσχετίζονται με τη γλυκιά γεύση περιέχουν σάκχαρα και έτσι πρέπει να αποφεύγονται από όσους προσέχουν τη διατροφή τους ή προσπαθούν να χάσουν βάρος.

Πρέπει να λάβουμε επίσης υπόψη μας ότι κάθε μάρκα ενός τύπου ποτού μπορεί να περιέχει διαφορετικές θερμίδες. Να θυμάστε επίσης ότι μόλις προσθέσετε ένα αναψυκτικό ή κάποιο άλλο ποτό σε οποιοδήποτε από τα οινοπνευματώδη ποτά, οι θερμίδες εκτοξεύονται.

Το αλκοόλ παρέχει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο και έρχεται δεύτερο μετά το λίπος που έχει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο ενέργειας. Για ένα συνηθισμένο ποτό που αποτελείται από 10 γραμμάρια αλκοόλ, καταναλώνετε 70 θερμίδες από το οινόπνευμα. Επίσης, πολλά αλκοολούχα ποτά περιέχουν ένα αρκετά μεγάλο μέρος υδατανθράκων και στην περίπτωση των κοκτέιλ, συχνά και λίπος. Το αλκοόλ γενικά, εκτός του κρασιού (σε περιορισμένη ποσότητα), παρέχει <<κενές θερμίδες>>, δηλαδή θερμίδες χωρίς κανένα θρεπτικό συστατικό.

Επίσης, προωθεί και την αύξηση λίπους στο σώμα μας καθώς επηρεάζει αρνητικά τις φυσιολογικές διαδικασίες απορρόφησης των θρεπτικών ουσιών και της καύσης ενέργειας.

Πόσες θερμίδες περιέχει 1 ποτήρι από το κάθε ποτό;

  • Βότκα: 64 θερμίδες
  • Ρούμι: 64 θερμίδες
  • Κονιάκ: 65 θερμίδες
  • Τεκίλα: 65 θερμίδες
  • Ουίσκι: 70 θερμίδες
  • Τζιν: 73 θερμίδες 
  • Σαμπάνια: 84 θερμίδες
  • Μπύρα: 110 έως 149 θερμίδες (ανάλογα τη μάρκα)
  • Λευκό κρασί: 120 έως 190 θερμίδες (ανάλογα την ποικιλία)
  • Κόκκινο κρασί: 125 έως 190 θερμίδες (ανάλογα την ποικιλία)
  • Ούζο: 120 με 150 θερμίδες
  • Λικέρ: 188 θερμίδες
  • Κοκτέιλ: περιέχουν αρκετές θερμίδες και δεν συστήνονται κατά τη διάρκεια απώλειας βάρους (Martini: 140 θερμίδες, Μanhattan : 164 θερμίδες, Daiquiri: 122 θερμίδες, Whiskeysour: 122 θερμίδες, Gin&tonic : 142 θερμίδες, Margarita : 280 θερμίδες και Cosmopolitan: 200 θερμίδες)

Συμπερασματικά, εάν θέλουμε να πιούμε το ποτάκι μας αλλά να μην πάρουμε περιττό βάρος θα καταναλώσουμε σίγουρα 1 ποτήρι αλκοόλ και όχι παραπάνω και θα το προτιμήσουμε αραιωμένο με νερό ή σόδα και όχι κάποιο αναψυκτικό. Πιο υγιεινό είναι σίγουρα κάποιο είδος κρασιού καθώς, το κρασί βοηθάει στη λειτουργία της καρδιάς, όταν καταναλώνεται με μέτρο πάντα ή κάποια μπύρα χωρίς αλκοόλ που προσφέρει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με την κανονική.

Με τι να συνοδεύσω το ποτό μου;

Το αλκοόλ σε συνδυασμό με το φαγητό αποτελούν μέσο κοινωνικοποίησης και αρκετές φορές μπορεί να κανονίσουμε με παρέα να βρεθούμε σε κάποιο σπίτι ή και έξω. Πολλοί αποφεύγουν τέτοιες περιστάσεις καθώς σκέφτονται πως θα φάνε ή θα πιούνε κάτι παραπάνω και θα πάρουν περιττό βάρος. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ισχύει εάν κάνουμε υγιεινές επιλογές και πιούμε με μέτρο.

Μπορούμε να δημιουργήσουμε υγιεινά πλατό τροφίμων με πηγές πρωτεΐνης, αμύλου και φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Τα πλατό αυτά μπορεί να περιέχουν, κριτσίνια ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, κρακεράκια, τυρί χαμηλό σε λιπαρά, γαλοπούλα βραστή, φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής και τορτίγιες ολικής άλεσης με τυρί κρέμα, αυγό και λαχανικά.

Μπορούμε να φάμε απ’ όλα αλλά με μέτρο ώστε να έχουμε γεμάτο στομάχι και να μην κάνουμε υπερβολές με το αλκοόλ.

Είναι σημαντικό πίνουμε αλκοόλ με γεμάτο στομάχι. Αυτό θα βοηθήσει να μην καταναλωθεί μεγάλη ποσότητα και στο να μη μας ζαλίσει, καθώς το γεμάτο στομάχι σημαίνει ότι το αλκοόλ θα καθυστερήσει να περάσει στην κυκλοφορία του αίματος. Ένα σύνθετο γεύμα με υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά είναι αρκετό.

Όσον αφορά την ποσότητα του γεύματος, όσο μεγαλύτερο είναι και όσο πιο κοντά στην κατανάλωση αλκοόλ, τόσο το καλύτερο γιατί μειώνεται η μέγιστη συγκέντρωση αλκοόλ.

Ελευθερία Μπουντούρη

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Ασκληπιού 9, Τρίκαλα

2431304686

Δείτε επίσης:

Τρίκαλα: Πως να αποφύγουμε τις περιττές θερμίδες του εορταστικού τραπεζιού

Τρίκαλα: Γιορτές και υγιεινή διατροφή

Τρίκαλα: Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την παιδική παχυσαρκία

Τρίκαλα: Πώς μπορούμε να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Τρίκαλα: Υγιεινή διατροφή για το σχολείο

Τρίκαλα: Τηλεργασία και σωστή διατροφή

Στην ίδια κατηγορία