Τρίκαλα: Αντιδράσεις για τα εξ αποστάσεως διαγωνίσματα των μαθητών

Τρίκαλα: Αντιδράσεις για τα εξ αποστάσεως διαγωνίσματα των μαθητών

Τις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και στα Τρίκαλα έχει προκαλέσει η εγκύκλιος που εστάλη στα σχολεία για τα εξ αποστάσεως διαγωνίσματα των μαθητών και την αξιολόγηση στο Α’ τετράμηνο

Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι μια τέτοια απόφαση είναι απαράδεκτη, δεδομένου ότι δε μπορούν να διαγωνιστούν τα παιδιά, καθώς η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται εξ αποστάσεως.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε οδηγίες για το πως θα κινηθούν οι εκπαιδευτικοί, τι πρέπει να προσέξουν, πώς θα βάλουν τα διαγωνίσματα για την αξιολόγηση των μαθητών.

Όπως προαναφέρθηκε και στα Τρίκαλα υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για τα εξ αποστάσεως διαγωνίσματα των μαθητών και όπως σημειώνει ο πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ Τρικάλων Νίκος Πασχάλης η απόφαση είναι απαράδεκτη, διότι αυτή τη στιγμή είναι πρακτικά αδύνατον να υποβληθούν οι μαθητές στη διαδικασία των διαγωνισμάτων, αφού το μάθημα γίνεται εξ αποστάσεως.

«Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει και τον Ιανουάριο, άσε δε που πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν πρόβλημα σύνδεσης» ανέφερε με έμφαση.

Ο κ. Πασχάλης στη συνέχεια έθεσε και το ερώτημα «πως μπορεί να δώσουν τα παιδιά εξετάσεις μέσω του υπολογιστή και θα γνωρίζουμε ότι κάποιο δεν αντέγραψε; , Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα και δεν εξυπηρετεί σε τίποτα αυτή η απόφαση, τη δεδομένη χρονική στιγμή».

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας

«Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι εκπαιδευτικοί, ανά μάθημα για το Α και το Β τετράμηνο εφαρμόζουν ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες. Ειδικά όσον αφορά τις ολιγόλεπτες και ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιούν τα εργαλεία «Ασκήσεις» και «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη (eclass).

Για τη διενέργεια εξετάσεων με ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υφίστανται τρεις επιλογές, μέσω του εργαλείου «Ασκήσεις», της ηλεκτρονικής τάξης (e-class) για τον έλεγχο της γνώσης του μαθητή:

  • θέματα αυτόματης βαθμολόγησης,
  • θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και
  • συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου)»αναφέρεται στην απόφαση.

Στην περίπτωση που εφαρμόζεται ωριαία γραπτή δοκιμασία –σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις- οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών. Προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση.

Τέλος, μια χρήσιμη λειτουργία των ασκήσεων που δημιουργούνται μέσω του e-class είναι η “Τράπεζα ερωτήσεων”, μέσω της οποίας μπορούν να διαμορφωθούν διαγωνίσματα ή τεστ ολιγόλεπτης διάρκειας που αντλούν θέματα από την τράπεζα ερωτήσεων που προετοιμάζει ο/η εκπαιδευτικός.

Στην περίπτωση αυτή, η άσκηση μπορεί να έχει συγκεκριμένες ερωτήσεις με σταθερή ή τυχαία σειρά, ή να επιλέγει τυχαίες ερωτήσεις από την τράπεζα.

Δείτε επίσης:

Πρόστιμο σε αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς στα Τρίκαλα

Παραμένουν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση στα Τρίκαλα

Facebook
Twitter
Email
Sponsored