Αισιοδοξία Μαράβα για τη λειτουργία του Υδροηλεκτρικού της Μεσοχώρας

Το υδροηλεκτρικό Αχελώου στο μέγαρο Μαξίμου

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 749/Δ/17.11.2020) η έγκριση του «Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτών Πόλεων (Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.) της Δημοτικής Ενότητας Πινδέων του Δήμου Πύλης, που συμπεριλαμβάνεται η λειτουργία του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας

Στο Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. ελήφθη πρόνοια για την βελτίωση των συνθηκών και των χρήσεων γης, με βάση τα νέα δεδομένα.

Ικανοποιημένος ο Δήμαρχος Πύλης κ. Κωνσταντίνος Μαράβας δηλώνει:
«…Ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για τα επόμενα βήματα που χρειάζονται για την πραγματοποίηση ενός έργου, κομβικού για την Μεσοχώρα, για τον Δήμο Πύλης, για την Ελλάδα.

Μετά την έγκριση της Α.Ε.Π.Ο., μετά την εκπόνηση της μελέτης του «Ειδικού Αναπτυξιακού Σχεδίου της ευρύτερης περιοχής Μεσοχώρας» για την αξιοποίηση του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας, απομένουν λίγα βήματα για το όνειρο:

Την λειτουργία του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας στον ποταμό Αχελώο.

Ο Δήμος Πύλης θα συνεχίσει να κάνει ότι χρειάζεται ώστε το τελικό αποτέλεσμα να ικανοποιεί πρώτα και κύρια τους κατοίκους της Μεσοχώρας.

Είμαι βέβαιος ότι η πολιτική ηγεσία του τόπου μας με γρήγορους πλέον ρυθμούς θα προχωρήσει…».

Τι προβλέπει το νέο Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.

Σε δύο πολεοδομικές ενότητες χωρίζεται η Μεσοχώρα του Δήμου Πύλης, στο νομό Τρικάλων, όπου θα λειτουργήσει το ομώνυμο υδροηλεκτρικό φράγμα, σύμφωνα με το «Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτών Πόλεων (Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.) όπως αυτό δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 749/Δ/17.11.2020).

Στο νέο Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., σύμφωνα με το thessaliaeconomy.gr, ελήφθη πρόνοια για την βελτίωση των συνθηκών και των χρήσεων γης, με βάση τα νέα δεδομένα. Ειδικότερα σε ότι αφορά τα δύο χωριά (Μεσοχώρα και Νέα Πεύκη) που βρέχονται από την τεχνητή λίμνη του φράγματος, στο σχέδιο αναφέρονται τα ακόλουθα.

Μεσοχώρα: ο υφιστάμενος οικισμός της Μεσοχώρας στο μεγαλύτερο τμήμα του είναι ακατάλληλος για δόμηση λόγω της δημιουργίας της τεχνητής λίμνης. Το όριο του οικισμού πλέον περιλαμβάνει το τμήμα του οικισμού που παραμένει μαζί με την προτεινόμενη έκταση για την αποκατάσταση των θιγομένων. Η Μεσοχώρα χωρίζεται σε δύο Πολεοδομικές Ενότητες λόγω διαφορετικού πολεοδομικού καθεστώτος στη συνεχόμενη έκταση (τμήμα εντός οριοθέτησης και τμήμα επέκτασης).

Παρ΄ όλα αυτά οι Πολεοδομικές Ενότητες έχουν ενιαία αντιμετώπιση, με τα ίδια σταθερότυπα, διότι η περιοχή επέκτασης, στην πραγματικότητα, αφορά την αποκατάσταση εκτάσεων που σήμερα βρίσκονται εντός της οριοθέτησης και είτε πρόκειται να κατακλεισθούν από την δημιουργία της τεχνητής λίμνης είτε έχουν χαρακτηριστεί ως γεωλογικά ακατάλληλες. Το σημείο αυτό αφορά και στον οικισμό Μπρελλαίικα, ο οποίος υπολογίζεται να κατακλυσθεί.

Επιπλέον για τους οικισμούς Εξοχή και Σπίτια οι εκτάσεις παραμένουν στα όρια που είχαν προβλεφθεί για τους οικισμούς με τους προηγούμενους σχετικούς νόμους (ν.3066/2002 & ν.3734/2009). Στην περιοχή αυτή προκύπτουν τέσσερις (4) Πολεοδομικές Ενότητες.

Νέα Πεύκη: περιλαμβάνει τον υφιστάμενο οικισμό της Νέας Πεύκης. Οι πυρήνες Τούρνος και Μπρελλαίικα κατακλύζονται στο σύνολό τους από την λίμνη Μεσοχώρας. Ένα ελάχιστο τμήμα εντός ορίου του οικισμού των Μπρελλαίικων μεταξύ της οδού προς τη Νέα Πεύκη και της όχθης της νέας λίμνης (γραμμή απαλλοτρίωσης) μπορεί να δοθεί στον Δήμο για ανάπτυξη τουριστικών – ναυταθλητικών εγκαταστάσεων για τη λίμνη (με τη λειτουργία της λίμνης). Στην περιοχή αυτή προκύπτει μία (1) Πολεοδομική Ενότητα.

Ζώνη Ανάπτυξης Τουριστικών Δραστηριοτήτων

Περιλαμβάνει δύο εκτάσεις, δυτικά (μέχρι το φράγμα και σε επαφή με τη λίμνη) της νέας Μεσοχώρας και νότια του οικισμού Σπίτια (περιοχή Στουρνάρι), οι οποίες θα εξυπηρετήσουν την υπολογιζόμενη τουριστική ανάπτυξη στη Λίμνη Μεσοχώρας. Το κοιμητήριο Μεσοχώρας παραμένει στη σημερινή του θέση.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τελευταία του επίσκεψη στα Τρίκαλα, διαβεβαίωσε ότι ο υδροηλεκτρικός σταθμός της Μεσοχώρας θα ολοκληρωθεί.

Δεδομένου του τεράστιου κόστους του έργου, το οποίο ανήκει στη ΔΕΗ, το πιθανότερο σενάριο είναι ο σταθμός να λειτουργήσει με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων. Υπολογίζεται ότι για να φτάσει στην τελική του μορφή και να αρχίσει να παράγει, απαιτούνται, πέραν της υπάρχουσας υποδομής, περίπου άλλα 100 εκ. ευρώ.

Facebook
Twitter
Email
Sponsored